zondag 19 oktober 2008

back home!


Terug in het ouwe trouwe Aarhus!
De laatste drie dagen waren GE WEL DIG! Trip naar Zweden is super fijn geweest.
Donderdagmorgen zijn we met het fietske naar het station vertrokken. Zoooo koud dat het was!! Natuurlijk zaten mijn handschoenen ergens diep vanonder in mijn rugzak, dus tijd om die daar te gaan zoeken, was er niet. Mijn vingertopkes waren bijna bevroren denk ik.
Natuurlijk waren we goed op tijd in het station voor ons ticket te kopen (als je met ne Mellebeek op shok zijt, dan moet alles tegoei gaan eh ;)), dus er was nog tijd om een warme choco te kopen die mijn vingertopkes weer in topvorm bracht.
Om 8.56 vertrok de trein richting Frederikshavn, dat is het noorden van Denemarken.
Tijdens de treinrit een beetje zitten lezen, muziek zitten luisteren, foto's zitten nemen,...
Om 11.37 arriveerden we in Frederikshavn. Buiten de enorm grote havenstad, was er niet zo heel veel te zien in de binnenstad. Was wel gezellig, maar om een hele dag daar rond te lopen...noppes. Gelukkig moesten we daar maar effe zijn. Juist lang genoeg om effe door de winkelstraat te lopen (we waren met drie meisjes ;)) en om in de fakta iets te kopen voor de lunch.
Een uur voor de ferry vertrok, zaten wij al ongeduldig in de terminal te wachten. We waren alledrie een beetje zenuwachtig voor wat er zou komen :).
Om 18.00 uur waren we dan eindelijk in Zweden. Het was er al pikkedonkder! In zweden is het blijkbaar een uurtje vroeger donker dan in Denemarken, toch in het gedeelte waar ik hier zit. In December is het daar om 3 uur al donker vertelde me iemand. Wow, dan schiet er al helemaal niks meer over van de dag! Arme zweden...
Dus, Leo zou ons daar opwachten aan de exit van de terminal. Maar niks Leo te bespeuren...althans, dat dachten wij. We zaten natuurlijk aan de verkeerde uitgang! (alles verliep dus NIET zoals Mellebeek het wou :)).
Raar maar waar: niemand zijn gsm werkte in zweden, zelfs mijn Belgische niet. Dus leo bellen was onmogelijk. Dan maar heel lief aan de kassa gaan vragen of we met de telefoon daar mochten bellen (telefooncel ging ook niet, want we hadden nog geen zweedse kronen :)).
Uiteindelijk dan leo gevonden. Naar zijn kot geraken was een ander probleem. Ik dacht dat jonges goed kaart konden lezen...leo dus blijkbaar niet :). Na een klein uurtje dan uiteindelijk op zijn kot terechtgekomen. Wow, wat een kot dan nog wel! Een eigen keuken, eigen grote badkamer, sofa, tafel met stoelen,... Ik was wel een beetje jaloers! Maar ik heb hier compleet niet te klagen hoor!
Leo had voor ons eten klaargemaakt, fajita's. Was super lekker! Daarna heeft hij zijn vrienden opgebeld en zijn we naar een bar geweest op de hoogste verdieping van een hotel. 'Heaven 23' moest je bij de lift indrukken. Enorm mooi uitzicht van daarboven, maar op de foto's niet veel van de zien. (--> zie facebook)
De eerste dag zat er rond 12 uur 's nachts op. We waren allemaal heel moe van de rit, dus naar een bed verlangden we allemaal. Maar vier bedden.... dat had leo natuurlijk niet :). Oplossing: Leo in zijn bed, ik en ingrid op 1 matras, Mathilde in de sofa die ongeveer 1,30 meter lang was. Echt comfortabel was het dus niet. Maar al bij al hebben we allemaal redelijk goed geslapen.
Verslag van de volgende dag komt in volgend berichtje!

Geen opmerkingen: