zondag 28 september 2008

Dit gaat snel!



Er is weer een week voorbij. Niet te geloven! Alles gaat zo snel, de dagen vliegen voorbij. Gisteren had ik hier op mijn residentie een feestje met de mensen van mijn keuken: Tour de chambres. Ge kunt het letterlijk vertalen: een toer doorheen alle kamers. Ieder moest zijn kamer in een thema versieren, zichzelf naar dat thema aankleden en een drankje naar dat thema voor iedereen serveren. Vooral voor dat laatste was ik blij dat we maar met 9 van de 12 mee deden.
Maar eerst hebben we allemaal samen gegeten. Het was super lekker! Lise had het deze keer gemaakt. Kalkoen met daarin spinazie, aardappelen in de schil uit de oven en een slaatje. En dan niet te vergeten een super lekker sausje erbij. De avond begon dus goed. Hoe het gebeurde, ik weet het niet, maar ik was raar maar waar als eerste klaar met eten :). Dus, ik werd opgezadeld met het zoeken van een spelletje (een drankspelletje welteverstaan :)). Als ervaren student in Leuven wist ik natuurlijk direct iets. haha
Niemand had zich eigenlijk op dit voorbereid, mentaal niet en qua drankreserve niet. Vandaar dat iedereen effe snel nog naar de Fakta ging (onze plaatselijk winkel die elke dag, zelfs op zondag, van 9 tot 9 open is).
Rond 9 uur begon de tour de chambres. We hadden op voorhand een lijstje gemaakt welke kamer wanneer kwam. Ik was nummer 6. Als eerste was de kamer van Mihiro, een japans meisje. Toen ik muziek wou opzetten op haar computer was ik super verrast: die had dus echt van die chinese (wss japans, maar in geen een van de twee zie ik logica) tekens op haar toestenbord! Was grappig!
Vervolgens naar marie, haar thema was zee. Haar kamer was super mooi (later zet ik op facebook nog foto's, allemaal gaan kijken ;) ).
Uiteindelijk dan bij mijn kamer aangekomen. En rararara: wie won de prijs van sjikste kamer: kimmeke mellekebeek! Ze verschoten allemaal. Khad er echt wel werk van gemaakt. Bijna de hele dag mee bezig geweest. De foto's die op mijn kamer hingen, hangen nu op ieder zijn kastje in de keuken. Aja, voor de duidelijkheid: mijn thema was 'prison' en ik had van ieder een foto gezocht en daar zo een 'wanted'affiche van gemaakt. Mijn andere muur was net een gevaninges: met aluminiumfolie en zwarte vuilniszakken had ik tralies gemaakt. En mijn outfit: op en top een echte sherif!
Deze morgend was ik de eerste in de keuken, duidelijk te merken: het was er ne gigantische nest! Want daar hadden we nog afterparty. Gelukkig was er iemand in de cleaningmood (ik dus) die alles tot in de puntjes heeft opgeruimd.
Nu is het ondertussen al half vijf (het vliegt weer!), dus tijd om nog een hoofdstuk in mijn boek te lezen en daarna naar de Fakta te gaan om groenten te kopen.
Nog een fijn weekend allemaal!

Geen opmerkingen: