zondag 2 november 2008

ze zijn weer weg :(


Mama, papa, Sam en Joke zijn een vijftal minuten geleden terug richting België vertrokken. Dju, ik mis ze al! Ik heb toch wel weer een krop in mijn keel hoor! Zeker omdat mama zo traanoogjes begon te krijgen en papa me een super knuffel gaf... Doet wel iets!
Hun aankomst was GE WEL DIG! Ik kon maar niet wachten, dus heb ik een half uur voor een raampje staan kijken of er toch maar geen grijze mazda al een beetje vroeger aankwam :). Rond 1.10 u vrijdagmiddag waren ze er dan eindelijk! (eigenlijk al vroeger dan gepland, dus viel super hard mee) Toen ben ik naar mama gelopen, was suuuuper om ze vast te pakken (suuper e mama :)), want zij was de eerste die uit de auto kwam (de auto was nog niet geparkeerd, maar de deur ging al open :)).
Toen eerst alle spullen uit de auto gehaald die ze voor mij bij hadden. Mijn diepvrieszak zit nu BOEMvol met lekker vlees, soep, sausjes,... en mijn frigo zit BOEMvol met fruit, kipfilet, melk,... En mijn kamer staat (bijna) BOEMvol met drinken :). Natuuuuuuuuuuuuuurlijk ook niet te vergeten: de flairs!!! Joehoe!
Daarna zijn we naar mijn keuken gegaan, want daar stond overheerlijke sushi op ons te wachten, geserveerd met een lekker glaasje Lambrusco. Iedereen vond het lekker, alleen de soja saus viel niet bij iedereen in de smaak. Gelukkig bestaan er van die dingen als mayonaise en ketchup, smaakt er ook altijd bij.
Na onze lunch zijn we een bezoekje gaan brengen aan mijn school. Het was er stillekes, want vrijdag was het annual celebration en ze waren alles nog aan het klaarzetten. Dus geen studenten te bespeuren.
Na het schoolbezoek zijn we richting hotel van de ouders gegaan. Toen we de kamer binnengingen begon iedereen spontaan te lachen (voor verdere info: zie foto's die nog gaan komen :)).
Toen was het tijd om een wandelingske te maken door het stad, een beetje vanalles bekijken. Het was snowboard-ski-competitie in het centrum. Ze hadden een schans gemaakt (van sneeuw uiteraard) en daar moesten ze hun kunstjes laten zien.
Om 20.30 uur zijn Sam, Joke en ik met de auto terug naar mijn dorm gereden, daar hebben we dan de rest van de sushi en de taart die mama had gemaakt opgegeten.
Zaterdagmorgen hebben we lang geslapen, waarna uitgebreid ontbijt. Mama en papa hadden ondertussen ook ontbeten in hun hotel en waren te voet naar hier gekomen. Onderweg had mama een plakkaat gezien iets van 'marktje'. Dus natuurlijk zijn ze daar binnen gegaan :). Ik ben achteraf ook nog effe gaan kijken.
Rond 12 uur zijn we richting de oude stad getrokken 'Den gamble By'. Was sjik om te zien, hoe ze zo vroeger leefde. Hip hoi de 21ste eeuw! Toch maar blij dat ik er toen niet was. In de late namiddag zijn we naar de zee gereden, hebben we de stad nog een beetje verkend en rond half zes zijn we gaan aperitieven. Daarna te voet naar de italiaan, waar we van een heerlijk buffet gegeten hebben.
De laatste avond met familie zat er weer op...
Deze morgen zijn we allemaal in het hotel gaan ontbijten. Lekkere pistolets met een schel kaas, hoe hard dat zoiets kan smaken na 2 maanden....heerlijk! Oh ja, zaterdag heb ik voor het eerst terug echt brood gegeten. Deed dat deugd seg!
En nu, nu ben ik weer 'alleen'... Hooooo, jammer! Maaar, we vliegen er sewes al maar terug in he. Eerst ga ik om 12 uur een wandeling maken met 3 Deense meisjes van mijn keuken. Het is dan ook 'goed' weer vandaag (goed= geen regen, temperatuur rond de 8 graden, zon die te zien is,...).
Dit weekend was echt super!!! Nog nooit zo hard heb ik er van genoten om ingehaakt met mama over straat te lopen,hihi :)
Tot snel familietje!

Geen opmerkingen: