donderdag 6 november 2008

Wow, eindelijk ben ik er geraakt. Het heeft me een eeuwigheid geduurd om mijn computer tot op deze site te krijgen. En ik verzeker u: een computer die de hele tijd blijft vast hangen, daar krijgt ge echt grijze haren van! Dus, liefst maar niet te veel meer van dat in mijn jonge jaren, of ik zie er binnen 5 jaar nimmer uit ;).
Dinsdag, of toch alleszins de nacht van dinsdag op woensdag, was het zo ver: verkiezing in Amerika. Hier in Denemarken heb ik het nu echt meegemaakt hoe het is om tussen de zenuwachtige Amerikanen te leven tijdens die dag/nacht. Sommige waren zich aan het zat drinken, anderen zaten zenuwachtig in de zetel,... De meeste zijn de hele week nog niet naar de les geweest, nog steeds aan het vieren dat Obama gewonnen is.Tja, ieder heeft zo zijn eigen celebration-techniek eh!
Ik ben al wel de hele week naar de les geweest, hoe flink van mij ;).
Dinsdag was economics weer een ramp, niemand kon volgen en de prof vloog van de ene naar de andere oefening zonder iets of wat duidelijkheid. haaa!! Maarja, we zullen dan maar goed in het boek leren en zien dat we het binnenkort wél snappen zeker?
Gisteren had ik met een Duits meisje om 9 uur 's morgens afgesproken op school. We zijn de hele dag in de bib aan het studeren geweest. Om 15.40 moest ik stoppen met finance te studeren, want toen had ik aspects of denmark. Het ging over het Danish health system. Zit best wel ingewikkeld in elkaar!
Gisterenavond heb ik dan samen met Kristina (het Duits meisje) eten gemaakt en daarna heb ik mij goed geamuseerd in de keuken. De sfeer was super plezant, goed gelachen, weer een Deens programma gekeken (was deze keer nog meer beschamend voor de mensen die mee deden), glaasje gedronken,....
En toen ging mijn wekker...deze morgen om 7 uur. Pfff, deed weer pijn hoor! Voor het eerst sinds lange tijd heb ik ook de klokken van de kerk gehoord om 7 uur. Nog een haan erbij en het was 'af'.
Tot 12 uur heb ik op school gezeten, dan havermoutpap gemaakt (lekker warm!) en toen kreeg ik plots bezoek van Mathilde. Effe leuke babbel gehad.
Rond 13.45 heb ik moe gebeld, was raar om haar zo na meer dan twee maanden nog is te horen. Ze was de grote kuis aant doen :).
Sewes ga ik de keukenhanddoeken in de wasmachine stoppen. Die moeten af en toe ook gewassen worden en deze week is het mijn beurt.
Voila, ik zal er is invliegen. Wel een beetje hoofdpijn, maar daar moet ne student mee kunnen leven eh ;)
tot snel

Geen opmerkingen: