zaterdag 15 november 2008

er is er eentje jarig!

"Gelukkige verjaardag papa!" stond in het eerste berichtje dat ik vandaag verstuurde. Jaja, mijn papaatje is weer een jaartje ouder. Natuurlijk had ik voor een verrassing gezorgd: een cadeautje uit Denemarken dat 2 weken geleden met de auto mee naar huis is gegaan, maar waarvan hij niet op de hoogte was! Deze morgen was het dan zo ver, na een reis van 900 km en twee weken wachttijd mocht het cadeautje open.
Donderdag heb ik de hele dag in school gezeten: groepswerk, les, studeren en af en toe toch wel een pauze. 's Avonds hebben we de diepvriezer in de keuken helemaal gekuist. Tegen de wanden hing bevroren vis, bitterballen,... werd eens tijd dat daar een menselijke hand aan te pas kwam. Ik moet wel zeggen: zo een diepvries kan koouuuddd zijn!
Vrijdagmorgen om 8 uur zat ik weer in de aula. Les van 8 tot 11.30 en daarna naar huis gegaan om mijn soep eten. (ik heb nog 3 potjes van mijn lekkere broccolisoep over, dus morgen ga ik weer een goeie 'castrol' maken). Om 12.15 zat ik alweer in de bib. Samen met Peter heb ik daar de hele namiddag zitten leren. Rond 15.00 heb ik mij beloond met een goeie warme choco uit de koffiemachine. Hoo, dat smaakte seg! Tegen 17.00 had ik er helemaal genoeg van. Mijn hoofd was aan het gloeien en ik kon mijn boeken nimmer zien van zo een week hard te leren. Dus toen naar huis gegaan, om me klaar te maken voor ons keukenfeestje.
Er was echt een nieuwjaarssfeer! Eers allemaal samen pizza besteld. Ik dus al de hele dag naar pizza uitgekeken, waarna ik 's avonds een geweldige pizza polo bestel (met kip en ananas). MAAR TOEN kwamen Mikkel en Marie terug van de pizzaria en blijkbaar had astrid de verkeerde bestelling doorgegeven. Gevolg: Kim had als enige geen pizza en kon een gebraden kippenbil eten. Tja, polo..kip... Het lijkt dan ook zo hard op elkaar eh! Maar het smaakte wel hoor :). Mijn maag zat alleszins goed vol!
Daarna kon het echte feest beginnen. Muziek, champagne, .... Oh ja, ik had de keuken versierd met ballonnen en had voor iedereen een hoedje gemaakt. Het zag er best wel gezellig en 'nieuwjaars' uit! Om 23.59 zijn we allemaal op de zetels gaan staan en om 00.00 was het dan zover! NIEUWJAAR! Na middernacht zijn we nog naar het feestje in de gemeenschappelijke kamer van onze dorm gegaan. Daar goed staan dansen en zingen :). Helemaal voldaan, gelukkig,... kroop ik daarna in mijn beddeke.
Deze morgen was het pijnlijk om op te staan, oooeee, ik kreeg mijn ogen niet zo goed open. Uiteindelijk er toch uit mijn bed gerold en richting waskot gelopen om mijn was te doen (was weer veel te lang geleden, amaai, twee machines vol seg!)
Deze namiddag zijn we met de meiskes een wandeling gaan maken. Deed deugd, de frisse lucht!
Nu ben ik een beetje voor school aan het werken. Sewes ga ik salade nicoise maken en daarna terug klaarmaken voor een volgend feestje. Het zal zowat het laatste zijn voor de examens, dus van genieten zeg ik dan :).

Geen opmerkingen: